четвъртък, 19 декември 2024
Начало » Бургас » Море
Кметът на Бургас иска пари за воден транспорт и пристанища


Фото: Ракурс
11 октомври 2013, петък
Ракурс

Бургаският кмет Димитър Николов предлага да се разшири рамката на новата Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 - 2020 година.

В сегашния работен вариант има предвидени средства за всякакъв вид транспорт, освен за водния – морски и речен, съобщиха от община Бургас.

Според Николов магистралите и железните пътища са важни, но морският транспорт на къси разстояния, както и корабоплаването по вътрешни водни пътища също могат да допринесат за мобилността и за подобряване устойчивостта на транспортната система у нас.

Подобно предложение кметът на Бургас отправя и по отношение обхвата на друга нова оперативна програма – „Региони в растеж” 2014 - 2020. Той смята, че в нейните мерки за развитие на градския транспорт трябва да се заложат повече средства и възможности да се инвестира в иновативни, екологични решения, включително използването на морския като градски транспорт.

„Така не само нашият, но и други градове ще могат да изграждат морски или речни спирки, да закупуват транспортни средства. Ние вече сме подготвили проектна идея за подобряване на транспортната свързаност между жилищните квартали на Бургас чрез развитие на алтернативен морски транспорт. Смятам за напълно реално и възможно изграждането на морска спирка в Крайморие. Тогава съгражданите ми от този квартал ще могат да идват до центъра не с автобуса, а с плавателен съд. Скоро започва изграждането на рибарско пристанище в Сарафово, а ремонтът на остров “Света Анастасия” и моста приключва. Ние реално вече имаме няколко готови вътрешни маршрута: център – острова, център – Сарафово. Защо да не добавим към тях център – Крайморие, Крайморие - Сарафово, а в перспектива и други?”, казва кметът Николов.

Работният вариант на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. определя две специфични цели: Интегрирано развитие на транспортната мрежа в страната, като част от Трансевропейската транспортна мрежа и повишаване на ефективността при използването на транспорта и транспортната инфраструктура.

За реализацията им са дефинирани следните приоритетни оси:

- Развитие на пътната и железопътната инфраструктура по „основната” Трансевропейска транспортна мрежа;
- Развитие на пътната и железопътната инфраструктура по „разширената” Трансевропейска транспортна мрежа;
- Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари и развитие на устойчив градски транспорт (метрото в София);
- Иновации в управлението и услугите - внедряване на модернизирана инфраструктура за управление на трафика, подобряване на безопасността и сигурността на транспорта;
- Техническа помощ.

„Изключването на мерки за развитие на водния транспорт е голям пропуск, но още има време това да се промени. Предлагам в оперативната програма да се включи нова приоритетна ос - Развитие на морска и речна транспортна инфраструктура. Другото важно нещо е в това направление като допустим бенефициент за следващия програмен период да бъдат предвидени и общините”, смята Димитър Николов.

България е поела ангажимент да предприеме стъпки за развитие на важни политики и инициативи, например Стратегията „Европа 2020“, Общата транспортна политика на ЕС, Европейска програма за растеж и заетост в морския сектор и сектора на мореплаването, инициативата „Син растеж“ и др. Затова помощта от фондовете следва да се концентрира в дейности, които имат най-голяма добавена стойност за стратегията „Европа 2020”. Националната Стратегия за развитие на транспортната система на Република България до 2020 г. също поставя акцент върху развитието на устойчив транспортен сектор, който гарантира опазване на околната среда.

„Проектите, свързани с изграждане на качествена транспортна инфраструктура, включително пристанища, играят важна роля за социално-икономическото развитие на градовете и регионите. Местните и регионални власти са институциите с най-голям интерес за ускорена подготовка и реализация на такъв тип проекти с висока добавена стойност. Бургас има опит в печеленето и изпълнението на сериозни проекти. Новите ни идеи са разумни и вярвам, че ще бъдат подкрепени”, заяви кметът Николов, който ще защити предложенията си в поредица от срещи с управляващите органи на оперативните програми и ресорните български министри.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

На България й е нужна морска стратегия и политика
Български океанолози се борят срещу цунами
Швейцарски българин иска да строи вятърни мелници под вода
Младите обсъждат силата и значението на Черно море
Подводницата „Слава” става музей
Няма подводница, няма и надуваема лодка
Проф. Иван Маразов открива кръгла маса „Морето – граница или врата”
Проф. Маразов: Конференцията да стане международна
19-годишният Найден Спасов спаси Светия кръст
Пак искат да ползват сероводорода в Черно море за гориво

Компасът на мъдростта

Ако спрем да се осъждаме, няма да имаме нужда от психотерапевт.
Епикур


Българска народна банка
  • usd 1 USD = 1.83457
  • gbp 1 GBP = 2.29396
  • chf 1 CHF = 1.83096

Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!