Ферибот ро-ро
16 май 2014, петък
Ракурс
Корабът, който ще плава под възстановената РО-РО линия Бургас – Поти – Новоросийск е "MURILLO". Това съобщава “Морски вестник”, позовавайки се на свои източници.
Maritime.bg припомня, че линията ще бъде възстановена от компания близка до бизнесдамата Цветелина Бориславова.
"MURILLO" (IMO 9237242) е РО-РО пътнически ферибот, построен през 2002 г. в Севиля, Испания. Дължината му е 180 метра, широчината – 26 метра, газенето – 5,8 метра (DeadWeight: 8058).
Корабът е регистриран под флага на Канарските острови и е под наблюдението на Lloyd’s Shipping Register. Собственик и мениджър на кораба е испанската компания Acciona Trasmediterranea Madrid.
От 25 април т.г. "MURILLO" е в пристанището Las Palmas, Canary Islands, в очакване на приемащия български екипаж.
Моряците ще работят и почиват по 6 седмици, а първите договори ще бъдат подписани след дни в Бургас.
РО-РО линията Бургас – Новоросийск – Бургас бе пусната през 1996 година, като разполагаше с три кораба. Интересът към нея беше заради товарите, които идваха от Грузия и Русия през Бургас към Европа. Оператор на линията бе СО МАТ, но в последствие тя бе закрита.
Maritime.bg припомня, че първи новината за възстановяване на линията съобщи министърът на транспорта кап. Данаил Папазов. В края на март, по време на среща на премиера с представители на Българо-руската търговско-промишлена палата, Папазов заяви, че в МТИТС са постъпили предложения за откриване на директна РО-РО линия между български и руски пристанища.
“Ние имаме абсолютна готовност в МТ за посрещане на такъв товаропоток. Още повече, че и двете големи морски пристанища Варна и Бургас имат готовност за обработка на РО-РО кораби“, коментира транспортният министър тогава.
Цветелина Бориславова купи през септември м.г. рибното пристанище в Бургас. Сделката бе направена през инвестиционното дружество CSIF (СИЕСАЙЕФ). В активите на новият собственик, освен кейовете, е хладилната база и всички сухи складове.
Сподели в социалните мрежи