четвъртък, 19 декември 2024
Начало » Страната » Свят » Море
Фериботът „Murillo“ ще обслужва линията Бургас – Поти – Новоросийск

Ферибот ро-ро
16 май 2014, петък
Ракурс

Корабът, който ще плава под възстановената РО-РО линия Бургас – Поти – Новоросийск е "MURILLO". Това съобщава “Морски вестник”, позовавайки се на свои източници.

Maritime.bg припомня, че линията ще бъде възстановена от компания близка до бизнесдамата Цветелина Бориславова.

"MURILLO" (IMO 9237242) е РО-РО пътнически ферибот, построен през 2002 г. в Севиля, Испания. Дължината му е 180 метра, широчината – 26 метра, газенето – 5,8 метра (DeadWeight: 8058).

Корабът е регистриран под флага на Канарските острови и е под наблюдението на Lloyd’s Shipping Register. Собственик и мениджър на кораба е испанската компания Acciona Trasmediterranea Madrid.

От 25 април т.г. "MURILLO" е в пристанището Las Palmas, Canary Islands, в очакване на приемащия български екипаж. Моряците ще работят и почиват по 6 седмици, а първите договори ще бъдат подписани след дни в Бургас.

РО-РО линията Бургас – Новоросийск – Бургас бе пусната през 1996 година, като разполагаше с три кораба. Интересът към нея беше заради товарите, които идваха от Грузия и Русия през Бургас към Европа. Оператор на линията бе СО МАТ, но в последствие тя бе закрита.

Maritime.bg припомня, че първи новината за възстановяване на линията съобщи министърът на транспорта кап. Данаил Папазов. В края на март, по време на среща на премиера с представители на Българо-руската търговско-промишлена палата, Папазов заяви, че в МТИТС са постъпили предложения за откриване на директна РО-РО линия между български и руски пристанища.

“Ние имаме абсолютна готовност в МТ за посрещане на такъв товаропоток. Още повече, че и двете големи морски пристанища Варна и Бургас имат готовност за обработка на РО-РО кораби“, коментира транспортният министър тогава.

Цветелина Бориславова купи през септември м.г. рибното пристанище в Бургас. Сделката бе направена през инвестиционното дружество CSIF (СИЕСАЙЕФ). В активите на новият собственик, освен кейовете, е хладилната база и всички сухи складове.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

На България й е нужна морска стратегия и политика
Български океанолози се борят срещу цунами
Швейцарски българин иска да строи вятърни мелници под вода
Младите обсъждат силата и значението на Черно море
Подводницата „Слава” става музей
Няма подводница, няма и надуваема лодка
Проф. Иван Маразов открива кръгла маса „Морето – граница или врата”
Проф. Маразов: Конференцията да стане международна
19-годишният Найден Спасов спаси Светия кръст
Пак искат да ползват сероводорода в Черно море за гориво

Компасът на мъдростта

Когато една врата се затвори, друга се отваря.
Сервантес


Българска народна банка
  • usd 1 USD = 1.83457
  • gbp 1 GBP = 2.29396
  • chf 1 CHF = 1.83096

Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!