четвъртък, 19 декември 2024
Начало » Страната » Свят » Море
Български учен във Франция на форум по морско пиратство

06 юни 2014, петък
Ракурс

Български учен ще участва във Франция в конференция по проблемите на морското пиратство и пиратството в киберпространството.

Двудневният форум е организиран от Центъра по морско и океанско право към Университета в Нант и започва днес, съобщи Maritime.bg.

От българска страна участие ще вземе доц. д-р Ирена Мишева, която ще изнесе доклад за възможностите на застрахователната защита в борбата срещу риска “пиратство”.

Доц. Мишева коментира в аванс пред insmarket.bg, че застраховането на риска “пиратство” в търговското корабоплаване представлява нов перспективен пазар за застрахователните дружества.

Застрахователните продукти се формират в зависимост от видовете пиратски нападения. Доц. Мишева открои три основни типа нападения – от въоръжени пирати с малки лодки, целящи грабеж на лични вещи и пари от екипажа на кораба; второто е насилствено нападение от добре организирани банди, които извършват крупен грабеж и застрашават живота на членове на екипажа, и третият вид нападения идва от международни, добре организирани големи тежко въоръжени банди, които отвличат кораби.

Морското застраховане е един от най-старите правни и икономически институти, който подпомага обезпечаването на безопасността при мореплаването. Към днешна дата над 90% от търговските товари в света се превозват по море. Ето защо безопасността на плавателните съдове, които изпълняват международни рейсове, е жизнено важна за бизнеса.

Застрахователните продукти, покриващи риска “пиратство” в морското застраховане, са групирани според вида застрахователна защита: такива, които обезщетяват при потъване на кораб; застраховки за откуп (за откупуване на хора и за откупуване на кораб); застраховки за отвличане.

На международния пазар на морското застраховане се предлагат няколко основни вида застрахователни продукта:

H&M (Hull аnd Machinery Insurance) – застрахователната полица покрива разходи, свързани с увреждане на двигатели и оборудване или повреждане на корпуса на плавателния съд вследствие на противоправни действия на трети лица, сблъсък с други плавателни съдове или чужди тела и стихийни бедствия;

P&I (Protection аnd Indemnity Insurance) – застрахователната полица покрива разходите на корабособственика, свързани с отговорността му към трети лица за възмездяване на причинените им вреди – става въпрос за отговорността към собственика на товара, към членовете на екипажа и към всички други трети лица;

F&D (Freight аnd Demurrage Insurance) – застрахователна полица покрива отговорността на наемателя да плати определена сума на превозвача за забавяне на натоварването;


 K&R (Kidnap and Ransom Insurance) – застрахователната полица покрива рисковете “похищение и откуп” и съпътстващите разходи, свързани преди всичко с целта – освобождаване на екипажа, а не само кораба и товара. Предимствата на този продукт са доста, но той за сега все още не е задължителен и е недостатъчно популярен.

Крупните компании, които могат да си позволяват поемането на риска в отговорността, са изправени пред необходимостта да усъвършенстват управлението на риска, да използват иновационни методики на риск-менджмънта и да прилагат гъвкава ценова политика, коментира доц. Мишева.

Застрахователите са длъжни да участват и в превантивната дейност и да си сътрудничат с международните организации и правителства на страните, застрашени от риска “пиратство”, както и да съдействат за правното регулиране и снижаване на пиратската активност.

Мерките, които водят до подобряване на рисковата ситуация на плавателните съдове и до снижаване на цената на застрахователната защита могат да се търсят в следните насоки:
- продължаване подготовката на корабните екипажи за преминаване през райони с опасност от пиратски нападения, без екипажите да използват оръжие (пример в тази посока е създаването на центрове за практическо обучение на морска охрана в Европа)
- усъвършенстване и допълване на националното и международно законодателство
- мерки по възстановяване на физическото и психическо здраве на жертвите на пиратски нападения
- засилване на военното присъствие в пиратските райони за осигуряване на сигурността на корабоплаването.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

На България й е нужна морска стратегия и политика
Български океанолози се борят срещу цунами
Швейцарски българин иска да строи вятърни мелници под вода
Младите обсъждат силата и значението на Черно море
Подводницата „Слава” става музей
Няма подводница, няма и надуваема лодка
Проф. Иван Маразов открива кръгла маса „Морето – граница или врата”
Проф. Маразов: Конференцията да стане международна
19-годишният Найден Спасов спаси Светия кръст
Пак искат да ползват сероводорода в Черно море за гориво

Компасът на мъдростта

Това, което не ме убива, ме прави по-силен.
Фридрих Ницше


Българска народна банка
  • usd 1 USD = 1.83457
  • gbp 1 GBP = 2.29396
  • chf 1 CHF = 1.83096

Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!