01 август 2014, петък
Ракурс
Допотопна техника осигурява навигацията в българския участък по река Дунав. Хидроложките измервания се извършват с кораб, построен в средата на миналия век. Заради липсата на съвременни плавателни съдове и апаратура корабоплаването често е затруднено.
Специалистите от Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав мерят скоростта и количеството на водата с хидрографния кораб „Дунав”, който е построен през 1942 година.
За повече от 70 години работа обшивката на плавателния съд е изтъняла, а двигателите често аварират, съобщи Maritime.bg.
„Този кораб е с нитова конструкция, която вече е морално и физически остаряла. За да продължи да работи трябва да му сменим цялата обшивка, което е много скъпоструващо , и второ да не говорим, че няма кораборемонтни предприятия по р.Дунав”, каза директорът на АППД инж. Георги Георгиев.
Ремонтът на един стар плавателен съд излиза между 500 и 700 хиляди лева. В бюджета на агенцията такива средства не са заложени. Няма пари и за обновяване на флота, въпреки че Дунавската конвенция задължава страната ни заедно с Румъния да гарантират безопасното корабоплаване в общия участък по реката. Затова Агенцията в момента кандидатства за нова техника по оперативна програма „Транспорт”.
Очаква се през 2015 година чрез еврофондовете да получи 6 плавателни съда на стойност 20 милиона евро.
„Те ще бъдат бързоходни и оборудвани със съвременна измервателна апаратура, която ще ни позволява вместо, примерно за един ден да измерим 5 или 6 километра от дъното на реката, ние това можем да го направим за 1 час.”, коментира още инж. Георгиев.
Старите кораби ще бъдат бракувани.
Сподели в социалните мрежи