четвъртък, 19 декември 2024
Начало » Страната » Свят » Море
Черноморски портове с ръст при обработката на контейнери, българските пак на опашката

20 ноември 2014, четвъртък
Ракурс

Близо 2 млн. контейнери са обработени в Черноморските пристанища на Румъния, Украйна, Русия, Грузия и България за първите 9 месеца на годината.

Това сочат изпратените до Maritime.bg данни от украинското бюро Informall. В това число влизат и празните единици, но без тези, които са били претоварени в пристанищата или общо 1 977 734 TEU.

3,02% е ръстът, който се наблюдава при обработката на контейнери в Черноморския басейн в сравнение със същия 9-месечен период на предходната 2013-а година.

Най-голям ръст, според Informall, отчитат пристанищата в Румъния и Грузия. Нашата страна и Русия също отбелязват ръст, но той е значително по-малък.

В същото време, Украйна ще отбележи значителен спад на обработените контейнерни единици в нейните пристанища.

Получените данни показват, че за отчетния период 58,86% от всички единици са били със стоки за внос, а 41,14% за износ.

В Черноморските пристанища, за първите 9 месеца на годината, от общия брой обработени контейнери е имало едва 29,18% празни единици. В сравнение със същия период на предходната година се наблюдава ръст на експорта.

Основна заслуга за това има Руската федерация, която отчита увеличение от 22,89%. За региона експортът се е увеличил с 10,55%.

Друг положителен пример идва от Грузия, където се отчита 16,6% увеличение на износа. У нас има увеличение с 11,59%, в Украйна (въпреки кризата) – 8,68%. Най-слаби резултати отчитат румънските портове, като при тях ръстът на експорта е едва 6,38%.

Българските пристанища имат дял от едва 7,22% при обработката на контейнери от всички страни в Черно море.

Лидер за първите 9 месеца е Руската федерация с 27,7%, следвана от Украйна – 25,4%, Румъния – 22,51% и Грузия – 17,7%.

По резултати класацията на пристанищата изглежда както обикновено: DPW (Констанца), APMT Поти (Грузия), Новорослесэкспорт (РФ), НУТЭП (РФ), ГПК Украйна (Одеса).

Изготвената от Informall класация на превозвачите също остава непроменена, като категоричен лидер за Черноморския басейн остава MSC, следван от Maersk Line, CMA CGM, ZIM и ARKAS. Тези компании държат 71,62% от превоза на контейнери в Черно море.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

На България й е нужна морска стратегия и политика
Български океанолози се борят срещу цунами
Швейцарски българин иска да строи вятърни мелници под вода
Младите обсъждат силата и значението на Черно море
Подводницата „Слава” става музей
Няма подводница, няма и надуваема лодка
Проф. Иван Маразов открива кръгла маса „Морето – граница или врата”
Проф. Маразов: Конференцията да стане международна
19-годишният Найден Спасов спаси Светия кръст
Пак искат да ползват сероводорода в Черно море за гориво

Компасът на мъдростта

Който обича да марширува, напразно има мозък в главата - гръбначният би бил достатъчен.
Алберт Айнщайн


Българска народна банка
  • usd 1 USD = 1.83457
  • gbp 1 GBP = 2.29396
  • chf 1 CHF = 1.83096

Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!