20 ноември 2014, четвъртък
Ракурс
Близо 2 млн. контейнери са обработени в Черноморските пристанища на Румъния, Украйна, Русия, Грузия и България за първите 9 месеца на годината.
Това сочат изпратените до Maritime.bg данни от украинското бюро
Informall. В това число влизат и празните единици, но без тези, които са били претоварени в пристанищата или общо 1 977 734 TEU.
3,02% е ръстът, който се наблюдава при обработката на контейнери в Черноморския басейн в сравнение със същия 9-месечен период на предходната 2013-а година.
Най-голям ръст, според Informall, отчитат пристанищата в Румъния и Грузия. Нашата страна и Русия също отбелязват ръст, но той е значително по-малък.
В същото време, Украйна ще отбележи значителен спад на обработените контейнерни единици в нейните пристанища.
Получените данни показват, че за отчетния период 58,86% от всички единици са били със стоки за внос, а 41,14% за износ.
В Черноморските пристанища, за първите 9 месеца на годината, от общия брой обработени контейнери е имало едва 29,18% празни единици.
В сравнение със същия период на предходната година се наблюдава ръст на експорта.
Основна заслуга за това има Руската федерация, която отчита увеличение от 22,89%. За региона експортът се е увеличил с 10,55%.
Друг положителен пример идва от Грузия, където се отчита 16,6% увеличение на износа. У нас има увеличение с 11,59%, в Украйна (въпреки кризата) – 8,68%. Най-слаби резултати отчитат румънските портове, като при тях ръстът на експорта е едва 6,38%.
Българските пристанища имат дял от едва 7,22% при обработката на контейнери от всички страни в Черно море.
Лидер за първите 9 месеца е Руската федерация с 27,7%, следвана от Украйна – 25,4%, Румъния – 22,51% и Грузия – 17,7%.
По резултати класацията на пристанищата изглежда както обикновено: DPW (Констанца), APMT Поти (Грузия), Новорослесэкспорт (РФ), НУТЭП (РФ), ГПК Украйна (Одеса).
Изготвената от Informall класация на превозвачите също остава непроменена, като категоричен лидер за Черноморския басейн остава MSC, следван от Maersk Line, CMA CGM, ZIM и ARKAS. Тези компании държат 71,62% от превоза на контейнери в Черно море.
Сподели в социалните мрежи