четвъртък, 19 декември 2024
Начало » Страната » Свят » Море
Колко губят собствениците на най-големия кораб в света от спирането на „Южен поток“?

04 декември 2014, четвъртък
Maritime.bg

Русия спря проекта „Южен поток“, който бе оценен на 40 млрд. евро. Един от големите губещи е компанията-собственик на най-големия плавателен съд в света.

Базираната в Швейцария корпорация Allseas Group съобщи, че нейният кораб – най-големият в света специализиран съд за полагане на тръбопроводи, инсталиране и извеждане от експлоатация на платформи PIETER SCHELTE, няма да участва в строителството на морската част на газопровода "Южен поток".

Какви загуби ще понесе Allseas обаче не е известно.
Западни анализатори твърдят, че сумата е стотици милиони евро.

Припомняме, че през лятото на следващата година, гигантът трябваше да влезе в Черно море за изграждането на втората група подводна инфраструктура за проекта.

Преди дни президентът на Руската федерация, както и генералният директор на „Газпром“ информираха, че проектът се закрива.
Като причина бе изтъкната България.

Днес цял ден български политици правят опити да избегнат отговорността за провала на един от най-големите енергийни проекти на десетилетието.

Страната ни не е реализирала нито един подобен проект, с който да си осигури енергийна независимост или поне минимална диверсификация на енергоносители.

„Загубата на поръчката за втората група тръби по Южен поток е изключително неприятна новина за нас. Това означава, че ние трябва да осигурим други договори за съда“, коментираха от базираната в Швейцария корпорация.

През април т.г. стана ясно, че най-големият плаващ обект в света, ще участва в строителството на морската част на черноморския газопровод.
Планирането бе за лятото на 2015 година.

Италианският гигант Saipem пък трябваше да строи първата част на газопровода, както и му бяха възложени някои допълнителни инженерни дейности по проекта.

След заявката на руския президент акциите на италианската корпорация се сринаха с 10,8%, сочи справка на Maritime.bg.

Преди няколко седмици най-големият плаващ обект на планетата напусна корабостроителницата на DSME в Южна Корея и се отправи на първо плаване към Ротердам. Там съдът трябваше да бъде наситен с необходимата за основната му дейност техника.

Със своите 382 метра дължина и 124 метра широчина PIETER SCHELTE стана най-големият съд на планетата. Корабът води по размери и всички тръбополагащи кораби.

Основна задача, в близките години, която корабът трябва да изпълнява е извеждане от експлоатация на платформи в Северно море, крановете на кораба могат да вдигат товари до 48 хил. тона. Първият договор на кораба е с Shell.

През лятото на следващата година, преди очакваното му идване в Черно море, което вече е отменено, гигантът ще изведе три платформи от континенталния шелф на Великобритания.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

На България й е нужна морска стратегия и политика
Български океанолози се борят срещу цунами
Швейцарски българин иска да строи вятърни мелници под вода
Младите обсъждат силата и значението на Черно море
Подводницата „Слава” става музей
Няма подводница, няма и надуваема лодка
Проф. Иван Маразов открива кръгла маса „Морето – граница или врата”
Проф. Маразов: Конференцията да стане международна
19-годишният Найден Спасов спаси Светия кръст
Пак искат да ползват сероводорода в Черно море за гориво

Компасът на мъдростта

Един истински човек може да бъде унищожен винаги, но победен - никога.
Ърнест Хемингуей


Българска народна банка
  • usd 1 USD = 1.83457
  • gbp 1 GBP = 2.29396
  • chf 1 CHF = 1.83096

Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!