04 декември 2014, четвъртък
Maritime.bg
Русия спря проекта „Южен поток“, който бе оценен на 40 млрд. евро. Един от големите губещи е компанията-собственик на най-големия плавателен съд в света.
Базираната в Швейцария корпорация
Allseas Group съобщи, че нейният кораб – най-големият в света специализиран съд за полагане на тръбопроводи, инсталиране и извеждане от експлоатация на платформи PIETER SCHELTE, няма да участва в строителството на морската част на газопровода "Южен поток".
Какви загуби ще понесе Allseas обаче не е известно.
Западни анализатори твърдят, че сумата е стотици милиони евро.
Припомняме, че през лятото на следващата година, гигантът трябваше да влезе в Черно море за изграждането на втората група подводна инфраструктура за проекта.
Преди дни президентът на Руската федерация, както и генералният директор на „Газпром“ информираха, че проектът се закрива.
Като причина бе изтъкната България.
Днес цял ден български политици правят опити да избегнат отговорността за провала на един от най-големите енергийни проекти на десетилетието.
Страната ни не е реализирала нито един подобен проект, с който да си осигури енергийна независимост или поне минимална диверсификация на енергоносители.
„Загубата на поръчката за втората група тръби по Южен поток е изключително неприятна новина за нас. Това означава, че ние трябва да осигурим други договори за съда“, коментираха от базираната в Швейцария корпорация.
През април т.г. стана ясно, че най-големият плаващ обект в света, ще участва в строителството на морската част на черноморския газопровод.
Планирането бе за лятото на 2015 година.
Италианският гигант Saipem пък трябваше да строи първата част на газопровода, както и му бяха възложени някои допълнителни инженерни дейности по проекта.
След заявката на руския президент акциите на италианската корпорация се сринаха с 10,8%, сочи справка на Maritime.bg.
Преди няколко седмици най-големият плаващ обект на планетата напусна корабостроителницата на DSME в Южна Корея и се отправи на първо плаване към Ротердам. Там съдът трябваше да бъде наситен с необходимата за основната му дейност техника.
Със своите 382 метра дължина и 124 метра широчина PIETER SCHELTE стана най-големият съд на планетата. Корабът води по размери и всички тръбополагащи кораби.
Основна задача, в близките години, която корабът трябва да изпълнява е извеждане от експлоатация на платформи в Северно море, крановете на кораба могат да вдигат товари до 48 хил. тона.
Първият договор на кораба е с Shell.
През лятото на следващата година, преди очакваното му идване в Черно море, което вече е отменено, гигантът ще изведе три платформи от континенталния шелф на Великобритания.
Сподели в социалните мрежи