02 септември 2015, сряда
Ракурс
В началото на септември София филм фест стартира с новите кинопремиери тази есен - "Черен въглен, тънък лед", "Травелатор" и "Тяло".
Филмът "ЧЕРЕН ВЪГЛЕН, ТЪНЪК ЛЕД" на режисьора Дяо Инан е отличен с престижната награда на фестивала Берлин ’14 – „Златна мечка” (Дяо Инан) и „Сребърна мечка” за най-добър актьор (Ляо Фан).
От 4 септември гледайте "ЧЕРЕН ВЪГЛЕН, ТЪНЪК ЛЕД" в кината "Дом на киното", "Euro Cinema", "G8" и кино "Одеон".
Няколко думи за филма :
След провален арест в ужасяващо разследване на сериен убиец детектив Джан Дзъли е отстранен от полицейското управление на малък град и започва работа като охранител във фабрика за въглища. Пет години по-късно има серия сходни убийства и Джан убеждава бившия си партньор да довършат случая. Разследването му скоро го среща с У Джъджън, местна собственичка на пералня, чието любезно поведение и мистериозна аура го привличат, въпреки загадъчната й връзка с убийствата.
„Отчасти филм ноар, отчасти реалистичен социален портрет на индустриалния живот в Северен Китай, Черен въглен, тънък лед на Дяо Инан е изпълнен с атмосфера, ненатрапчиво въздействащ трилър за ежедневието сред зимен индустриален пейзаж. Носител на най-високото отличие на тазгодишния фестивал в Берлин.“
Кара Кусумано, Трайбека
ДА ЖИВЕЕШ В СВОЙ СОБСТВЕН СВЯТ
(Q & A със сценариста и режисьор Дяо Инан)
Г-н Инан, вдъхновен ли е сценария на филма от събития в реалния живот и ако е пълна измислица, кое Ви е провокирало да измислите ключовата сюжетна нишка във филма?
Едва ли някоя история е напълно измислена. Когато се създава нещо, фрагменти от реалния живот, които са били заровени в задната част на вашия ум, неизбежно ще излязат на повърхността. Можете дори да се каже, че процесът на правене на всеки вид изкуство е като да накараш спомените да работят.
Много неща се случват в Китай в днешно време. Някои от тях могат да се намерят в роман или филм. Начинът по който истината и абсурда се оплитат открива безкрайни възможности, които аз намирам за много атрактивни и завладяващи.
От друга страна, аз винаги съм бил запленен от капризите на човешката природа, която ноар филмите имат тенденцията да подчертаят. Заинтригуван съм от връзките между брутално насилие и поведение наподобяващо сюреалистичен сън. Актът на разчленяване и разхвърляне на труп или убийство с острието на кънка за лед ... какъв човек е способен да извърши такива брутални актове? Този филм ми даде повод да опознавам и размишлявам върху подобни въпроси.
Филмът е сниман в малък град в провинцията, а не в космополитен. Защо?
Обичам малките градове и отдалечени места повече отколкото големите градове . Аз разказвам история за ужасяващо убийство и тя изисква определен вид атмосфера, за да подчертае своята истина. Не мисля, че тази история щеше да бъде правдоподобна в големия град и в космополитна обстановка. Има много места в Китай, които имат сюрреалистична атмосфера, от която аз имах нужда за този филм. Чувствам се късметлия, че бях толкова разглезен откъм избор!
Съдбата на вашия герой Джан Дзъли (понижен в ранг на охранител и губещ полицейската си униформа) неизбежно ни напомня за дебютния Ви филм Uniform, в който един млад мъж се представя за полицай. Има ли в действителност някаква връзка?
Всички мои герои скитат на границата между живота и нереалното, сюреалистичното. Животът им е несигурен и може да се каже,че те самите мамят своята съдба и път в живота. В тази връзка аз им симпатизирам. Те са малко егоистични, малко цинични, малко самотни и хитри. Нямам представа какво правят и как и къде ще свършат. Във всеки случай те не изискват да се узнае. Те са в плен на собствените си нагласи и живят в собствения си свят.
Дяо Инан е роден в Си-ан, Китай, през 1968.
Завършва Централната театрална академия в Пекин.
Като драматург и режисьор той е водеща фигура в китайския авангарден театър. В киното започва кариерата си като актьор в независимия филм на Ю Ликуай All Tomorrow’s Parties, чиято премиера е в Кан, в секцията „Особен поглед” през 2003.
Дяо Инан е сценарист и режисьор на пълнометражния Uniform. През 2007 в Кан е премиерата на Night Train, който след това е представен и получава горещ прием на множество фестивали.
Криминалната драма "Черен въглен, тънък лед" спечели „Златна мечка” на Берлинале 2014.
Награди и номинации
Азия Пасифик ’14 – Номинация за операторско майсторство и най-добър актьор (Ляо Фан)
Студентски ФФ
Пекин ’14 – Награда на журито за най-добър режисьор и номинации за най-добър актьор (Ляо Фан) и най-добра актриса (Гуей Лунмей)
Берлин ’14 – „Златна мечка” (Дяо Инан) и „Сребърна мечка” за най-добър актьор (Ляо Фан)
ФФ Златен кон ’14 – Номинация за най-добър игрален филм, режисьор, сценарий, актьор (Ляо Фан), актриса (Гуей Лунмей), оператор, сценография и монтаж
Сидни ’14 – Номинация за най-добър филм
Сподели в социалните мрежи