Фото: Maritime.bg
02 декември 2013, понеделник
Ракурс
Може би не са малко тези, които мечтаят за живот в морето – да учат, работят, да отглеждат децата си и да се пенсионират сред вълните, като през цялото време обикалят света. Само малка част от тях обаче се опитват да сбъднат мечтата си. Един от тези ентусиасти е Норман Никсън. Той мечтае за „мобилна океанска колония”.
Идеята си той предложи на широката публика още през 90-те години на миналия век. FREEDOM SHIP, както той кръсти своя проект, представлява „свободна международна мобилна океанска колония”. Или с прости думи – първият плаващ град в света, съобщи Maritime.bg.
Организацията на Никсън вече събира необходимите 10 млрд. щ. долара за започване на строителството. Според Freedom Ship International съвсем скоро ще бъде събран първият милиард долара, с който ще бъде даден старт на същинското изграждане на плаващия град.
Ако бъде построена, плаваща конструкция ще бъде 4 пъти по-дълга от емблематичния лайнер QUEEN MARY. Широчината на „града” ще бъде 228,6 м, а височината 106,6 м, при дължина от 1,219 м. Според първоначалните изчисления огромният съд ще тежи 2,7 млн. тона.
Според плана, в плаващия град ще има луксозни жилищни помещения, международен дюти-фрий шопинг мол и цяла палуба с площ 1,7 млн. кв. м, на която различни компании и бизнеси ще могат да се представят. На най-горната палуба ще бъде изградено летище, което ще обслужва малки части и пътнически самолети, както и хеликоптери. Пред публиката все още не е развита широко идеята за задвижващите механизми. Според Никсън обаче енергия на огромния град ще осигуряват слънцето и вълните.
FREEDOM SHIP ще стане постоянен дом за 50 хиляди души, ще може да приема дневно по 30 хиляди посетители, а градът ще се обслужва от 20 000-членен персонал.
През 1999 г. Freedom Ship International съобщи, че за изграждането на града ще бъдат нужни 6 млрд. щ. долара. През 2002 г. оценката на проекта удари баснословните 11 млрд. щ. долара.
Освен това, според предварителните разчети, FREEDOM SHIP трябваше да бъде на вода през 2001 г., въпреки това строителството не бе започнато.
Сподели в социалните мрежи