03 декември 2013, вторник
Ракурс
Франция разреши въоръжената охрана на търговските си кораби, съобщи министър-председателят на страната Жан-Марк Еро.
По думите му причината за този ход са зачестилите пиратски нападения, както и желанието на множество компании за осигуряване на безопасността на екипажите на море.
Охраната се допуска на борда на кораби, плаващи под флага на Франция, преминаващи през районите на Индийския океан и Аденския залив, където има регистрирана пиратска активност.
След дълги дебати Великобритания, Испания и Дания въведоха подобни мерки за сигурност.
Maritime.bg припомня, че предпоследната страна, която премахна забраната, въведена още през самурайската епоха, е Япония.
Цивилни гардове ще имат право да носят оръжие на борда на танкерите, плаващи под флага на Япония. Причината за отпадането на въведената още през самурайската ера забрана станаха пиратите.
Разрешението влезе в сила в края на миналия месец. Сега шипинговите компании ще могат да наемат частни охранители при преходите през рейоните на Индийския океан и Аденския залив, където има установена пиратска активност и сериозна заплаха за сигурността на екипажите и плавателните съдове. Разрешението важи само за танкерите.
Промяната ще осигури по-високи нива на сигурност на японските кораби. Всъщност досега голяма част от тях бяха ескортирани през опасните води от корабите от ВМС на страната и патрулни самолети.
Третата най-голяма японска шипингова компания Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. възнамерява още през този месец да се възползва от услугите на английска охранителна компания, за да подсигури безопасността на своите танкери, заяви Осаму Танетани, мениджър в базираната в Токио компания.
„Комбинираните усилия на флота и частните охранители са най-добрият подход за противодействие на пиратството”, заяви Сежиро Моримото, изследовател в Японския морски център.
„Любопитно е да се спомене, че в Япония е забранено цивилни да носят/притежават оръжие, освен за лов, по силата на закон от 1588 г.”, заяви проф. Исамо Такеда, професор по международни отношения в университета в Сока.
Японските танкери, които плават под чужд флаг, вече използват услугите на частни охранители. Националните компании имат 16 танкера, които плават под роден флаг, според данни на Японската асоциация на корабопритежателите.
През февруари м.г. започна съвместната антипиратска мисия на Китай, Япония и Индия.
Останалите японски играчи вече изразиха готовност за осигуряване на охрана за собствените си кораби. Nippon Yusen K.K. вече са в процедура по избор на охранителна компания, а Mitsui O.S.K. Lines Ltd. се готвят за този процес в началото на следващата година.
Въоръженият охранителен персонал ще трябва да напуска борда на охраняваните кораби преди влизане в японски пристанища, съобщиха местните власти.
Сподели в социалните мрежи