21 юли 2014, понеделник
Ракурс
Скандал назрява между община Бургас и ръководството на държавното пристанище в града, след като кметът Димитър Николов поиска 80 дка от порта да бъдат предадени за безвъзмездно управление на местната власт. Във вторник предстои общинските съветници да гласуват искането на кмета.
За въпросния терен има одобрен устройствен план, пише градоначалникът в докладната си, и чрез него щe се осигури свободен достъп до новопостроената Морска гара.
Кметът се позовава и на подписката, подкрепена от ГЕРБ за осигуряване на излаз до пристанището. Споменава се и най-големия европроект, по който работи общината - този за интегрирания градски транспорт и по-специално предстоящото изграждане на новата автогара "Юг".
На кметското искане остро се противопоставиха от ръководството на държавното пристанище и синдикалните организации на работещите в порта. В момента, по данни на изпълнителния директор Николай Тишев, в държавното пристанище работят близо 230 човека с високи за бургаския стандарт заплати. Пристанището се радва и на увеличение на обработените товари. От мениджмънта на порта негласно подозират, че зад кметската инициатива стои интересът на концесионера на останалата част от порта, с когото са в пряка конкуренция за клиенти. В края на мандата си премиерът Борисов разписа втората концесия на бургаския порт.
Ако въпросните 80 декара станат общински, практически държавното пристанище ще загуби възможността да работи на четири корабни места и около половината от територията си. Неясна остава и съдбата на наетите работници.
Синдикалистите са поискали да бъдат изслушани от съветниците във вторник и се очаква лично да се явят пред тях, за да защитават интереса си, писа Maritime.bg
Сподели в социалните мрежи