Кадър от култовия филм "Аватар"
09 септември 2014, вторник
Ракурс
Заснемането на 3D филми все още е сложно и скъпо. Създаването на “Аватар”, например, струва 237 милиона долара и отне четири години, а по-нисък бюджет означава по-ниско качество, пише Ingenieur.de.
. От две години германски учени работят върху проекта
SpatialAV, насочен към разработването на по-ефективна технология за триизмерни филми, съобщи Агенция Фокус.
Екипът е създал система, която ще представи на международен форум през септември в Амстердам.
Изследователите са автоматизирали хронологията на работа, свързали са камерите и микрофоните едни с други и са добавили допълнителни сензори за определяне на позицията и дълбочината. За особено сложни специални ефекти учените са разработили прототип от 16 камери.
Софтуерът създава карта от измервания на дълбочината от 16 различни перспективи, като така постига ефект на виртуален запис, без камерите да се движат. С други думи, истинските камери създават вид виртуална камера, която се движи свободно на сцената, като на практика не съществува физически.
Сега при реализирането на 3D продукции операторите трябва да настройват разстоянието и ъгъла на всяка камера. С новата технология се фокусира само една камера, а компютърната програма настройва останалите. Камерите заснемат 25 изображения в секунда и се калибрират автоматично веднъж в секунда.
Една от целите на проекта SpatialAV е да се промени и гледането на телевизия вкъщи. В тази посока германските учени са създали нова камера, наречена OmniCam360, която записва панорамни кадри.
В 15-килограмовата камера, която не се отличава от използваните в момента в телевизионното производство, са поместени десет отделни камери, което прави възможно заснемането на 360-градусови панорами.
Зрителят би могъл да избира гледната точка, от която да наблюдава футболен мач, например, при предаване на живо.
Сподели в социалните мрежи