22 ноември 2014, събота
Ракурс
Международната морска организация (IMO) прие Кодекс за опериращите в полярни води кораби (Полярен кодекс) на 94-та сесия на Комитета по морска безопасност.
На същата сесия бяха приети и измененията в Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS).
IMO отбелязва, че
това бележи исторически момент
в нейната работа за осигуряване безопасността на морските лица и корабите в полярни води.
Полярният кодекс определя основните изисквания при проектирането, строителството и последващото оборудване на кораби, които ще оперират в полярни води. Също така указва изискванията към морските лица и тяхната подготовка при работа на този вид съдове.
Кодексът подчертава и евентуалните опасности за корабоплаването в тези води, опасностите за околната среда, както и търсенето и спасяването и борбата с разливи.
Освен задължителни разпоредби, Полярният кодекс съдържа и редица препоръки.
Очаква се измененията в SOLAS да влязат в сила на 1 януари 2017 година.
Тъй като Полярният кодекс съдържа и разпоредби свързани с опазването на околната среда, предстоят изменения и в Международната конвенция за предотвратяване на замърсяването от кораби (MARPOL).
Вероятно Комитетът по опазване на морската среда към IMO ще приеме промените в MARPOL през месец май догодина, писа Maritime.bg.
Сподели в социалните мрежи