Фото: Maritime.bg
23 декември 2014, вторник
Ракурс
Започна строителството на новия плавателен канал в Никарагуа. Огромният инфраструктурен проект, който трябва да се конкурира с Панамския канал, е финансиран с 50 млрд. долара, осигурени от Китай.
278-километровият канал, който ще свързва Тихия с Атлантическия океан, трябва да бъде готов около 2020 година, а според правителството на страната ще осигури 10% растеж за местната икономика, пише Ройтерс.
Каналът ще се превърне и в основен хъб за китайския бизнес към Централна Америка, регион който от години е доминиран от САЩ.
Строител на канал „Никарагуа“ е базирана в Хонконг HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd. (HKND Group), която е контролирана от свързан с политическия елит в Китай инвеститор в телеком индустрията.
„Този ден ще бъде записан в историята. Обявявам започване на строителството на великия канал „Никарагуа“, каза Уанг Джинг по време на официална церемония вчера, на която присъства и вицепрезидента на Никарагуа Омар Хелеслевенс.
Maritime.bg припомня, че проектът бе обявен преди малко повече от година.
Все още обаче има неизяснени напълно въпроси свързани с финансирането му, както и влиянието му върху езеро Никарагуа и колко земи на местни собственици ще бъдат нужни за изграждането му.
„Това е добра новина за шипинга, но е лукс, а не необходимост“, коментира пред Ройтерс Грег Милър от анализаторското бюро IHS Maritime.
„Като се има предвид стойността на проекта, трудно може да се заеме позиция, докато не е съвършено ясно дали или не са осигурени средствата за него“, смята Милър.
Междувременно през последните дни в Никарагуа се организират протести срещу строителството на канала.
Стотици местни фермери и риболовци се обявиха против градежа. Местни организации смятат, че ще стотици ще бъдат засегнатите фермери, земите на които ще бъдат изкупени на безценица.
Сподели в социалните мрежи