четвъртък, 19 декември 2024
Начало » Море
Влиза в сила Морската трудова конвенция

23 август 2012, четвъртък
Ракурс

Изпълнени са всички условия за влизане в сила на Морската трудова конвенция, съобщи агенция „Фокус”, след като Руската Федерация и Филипините са ратифицирали нормативния акт. Предвижда се конвенцията да започне да действа от август 2013 г., съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Още по време на нейното приемане през 2006 година Конвенцията беше оценена като четвъртия стълб на международния регулаторен режим в корабоплаването по море, заедно с трите основни конвенции на Международната морска организация - Международната конвенция за безопасност на човешкия живот на море (SOLAS), Международната конвенция за предотвратяване замърсяването от кораби (MARPOL) и Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците (STCW).

Конвенцията определя минималните изисквания към моряците за работа и наемане на кораб, нормите за работно време и за почивка, жилищните условия и средствата за възстановяване и отдих, снабдяването с храна и вода, безопасните и здравословни условия на труд, медицинското обслужване, благосъстоянието и социалното осигуряване. С нея се цели да се гарантира изпълнението на изискванията на международните норми от страна на корабособствениците и операторите, както и да се укрепи познаването и прилагането на нормите. Отделено е специално внимание и на разпоредбите относно процедурите за подаване на жалби от моряците на борда на кораба и на брега, юрисдикцията и контрола на корабите от страна на държавата на знамето.

Конвенцията осъвременява и част от нормите, които действат сега. Повечето международни трудови конвенции са обсъждани и приемани в периода от 1920 до 2001 година – през различни исторически и икономически периоди на развитие. В резултат на това, една съществена част от правните норми са морално остарели в условията на все по-голямата глобализация. Част от текстовете са се оказали трудно приложими в различните държави, поради големи социално-икономически различия между тях. Много силно е изразено това при различните системи на осигуряване и застраховане на работещите на борда на корабите лица.

Всичко това налага един модерен и съвременен прочит на международните трудовоправни документи, в контекста на търсене на максимален консенсус между различните държави-членки на Морската трудова конвенция.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

На България й е нужна морска стратегия и политика
Български океанолози се борят срещу цунами
Швейцарски българин иска да строи вятърни мелници под вода
Младите обсъждат силата и значението на Черно море
Подводницата „Слава” става музей
Няма подводница, няма и надуваема лодка
Проф. Иван Маразов открива кръгла маса „Морето – граница или врата”
Проф. Маразов: Конференцията да стане международна
19-годишният Найден Спасов спаси Светия кръст
Пак искат да ползват сероводорода в Черно море за гориво

Компасът на мъдростта

Няма пряк път до мястото, където си заслужава да идем.
Бевърли Силс


Българска народна банка
  • usd 1 USD = 1.83457
  • gbp 1 GBP = 2.29396
  • chf 1 CHF = 1.83096

Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!