Фото: http://www.maritime.bg
08 май 2013, сряда
Ракурс
Тази нощ контейнеровоз, плаващ под италиански флаг, изгуби управление и се разби в контролната кула в най-натовареното пристанище в Италия – Генуа.
Спасителите извадиха от развалините един оцелял. Открити са телата на седем души, а има опасения, че са загинали осем, съобщи агенция „Фокус”.
50-метровата кула беше унищожена, след като корабът се вряза в пристана. В момента на сблъсъка в кулата са се намирали общо 14 души. Някои от хората са паднали в студените води, докато други се оказаха блокирани в асансьор, който също е паднал във водата, съобщиха от италианската пожарникарска служба.
50-годишен мъж беше изваден жив изпод развалините 12 часа след инцидента. Той е хоспитализиран.
Открити са телата на седем други загинали.
Продължава работата на спасителните екипи по издирването на един човек, който все още е в неизвестност след инцидента.
Всички загинали са сътрудници в наземните служби.
На мястото на произшествието е пристигнал министърът на транспорта и инфраструктурата Маурицио Лупи.
Контейнеровозът „Джоли Неро” (JOLLY NERO, 30,217 DWT) с дължина 239 метра и ширина 30.5 метра се вряза в 55-метровата контролна кула във вторник вечерта в около 23.30 часа местно време.
Корабът е маневрирал за излизане от порта, с помощта на 2 влекача. На борда му е имало двама пилота.
Капитанът на плавателния съд посочи пред местни медии, че два от двигателите най-вероятно са отказали и екипажът е изгубил контрола върху кораба. Прокуратурата в Генуа е започнала незабавно разследване.
„Това е ужасяваща трагедия”, коментира от своя страна началникът на пристанището в Генуа Лиуджи Мерло пред местните медии. „В момента нямаме обяснение за случилото се”, посочи той.
Инцидентът съживи болезнените спомени за трагедията с круизния лайнер „Коста Конкордия” от миналата година, при която загинаха 32-ма души, след като луксозният лайнер се разби в скалите край остров Джилио, Тоскана.
Малък коментар:
Морските катастрофи не са нещо неообичайно, макар че не стават често. И в това се крие трагедийната популярност на "Титаник", "Сейнт Джордж", "Дифънс", "Доня Пас", "Джола", "Salaam 98". Но напоследък зачестиха катастрофите с големи морски съдове, в основата на които стоят капитанска некомпетентност, техническа и морална овехтялост на кораба, престъпно нехайство и елементарно неспазване на морските закони. Много морски специалисти от световни флотилии и корабни агенции си обясняват тези трагични инциденти с недостига /в световен план/ на висококвалифицирани специалисти, "удобните флагове", които допускат техническата безопасност да се "компенсира" с щедри комисиони, както и цялостния отлив на високообразовани кадри от морските професии. И се питат какви ли грандиозни катастрофи биха причинили все по-намаляващите български специалисти, при положение ,че България отдавна няма морска политика и морска стратегия. И изобщо не я е грижа, за кадрите, които произвежда...
Сподели в социалните мрежи