Зам.-кметът по образование Йорданка Ананиева приветства лидерката Янка Такева
Фото: пресцентър община Бургас
21 юни 2011, вторник
Петя Петрова
Ако Министерството на образованието децентрализира отговорностите, учениците няма да стоят под прозореца на министъра, за да искат по-големи междучасия, по-дълги ваканции и промяна на учебните планове, а това ще се решава на училищно равнище, заяви в Бургас председателят на Синдиката на българските учители /СБУ/ към КНСБ Янка Такева.
Тя поясни, че това е следващата стъпка, след като на училищата бе дадена финансова самостоятелност. За целта обаче трябва да бъде променена философията на образованието. Председателят на СБУ подчерта, че директорът стои в основата на развитието на едно училище и в повишаване качеството на учебно-възпитателния процес.
Янка Такева бе в морския град за научната конференция с международно участие на тема „Подготовка и квалификация на кадрите за образованието в контекста на Европейската стратегия 2020”.
Двудневния форум се проведе в рамките на обществен дебат, организиран от СБУ при КНСБ и Министерство на образованието, младежта и науката, със съдействието на община Бургас.
На откриването в Културен център „Морско казино” присъстваха зам.-кметът на община Бургас Йорданка Ананиева, зам.-областният управител Златина Дукова, началникът на Регионалния инспекторат по образование инж. Виолета Илиева, Милка Коджабашева и Асен Александров от МОМН.
Специален гост-лектор бе проф. Хорхе Бланьос от Университет Гранада, а основният доклад, който провокира дискусиите, беше на проф. Д-р Татяна Дронзина на тема: „Обучението на учителите през целия живот – предизвикателствата на Стратегия Европа 2020”.
В рамките на конференцията бе представено и изследване за професионалния стрес сред учителското съсловие. Проучването е правено в продължение на година сред 500 педагози. Челните места на стресовите фактори оглавяват незачитането на авторитета на учителя и непривичните отговорности, които му се налага да изпълнява. Педагозите не са доволни от това, че имат твърде малко права, а ученикът твърде много. Ниското възнаграждение и лошата материална база на училищата също стресират учителите.
Сподели в социалните мрежи